zaterdag 15 mei 2010

Back home!

hallO vrienden en bekenden, familie en volgers, lezers en voorlezers

We zijn thuis en de eerste 12 uren in Nederland zitten er alweer op, ruim zelfs.
Nog even een laatste verslag tikken voor de junkies die zich afvragen wat ze nu toch iedere ochtend zullen gaan doen. Uhh, langer in bed blijven misschien?

De vlucht van Orlando naar Houston was op tijd en duurde een kleine 2,5 uur. We hadden dit keer een touch screen schermpje in de stoel voor ons dus iedereen kon duwen en kijken wat ie wou, of luisteren want er was ook 'n groot muziekaanbod. Ik zat naast Donja en haar schermpje was out of order. Aangezien ik wat wilde slapen hebben we na 'n half uur van stoel geruild zodat zij Hannah Montana kon kijken en ik de binnenkant van mijn ogen ging opzoeken.
Toen de landing werd ingezet hadden Ludwine en ik weer pech; een half uur lang zakken en shaken door de bewolking buiten. Ludwine werd misselijk, ik probeerde door vrij duidelijk in en uit te ademen zo ontspannen mogelijk te blijven. T viel niet mee en oh, wat kan een half uur toch lang duren. De rest had natuurlijk weer nergens last van ...

In Houston uit t toestel en op zoek naar gate E20. Wat meters lopen, even naar de wc, met t treintje naar de juiste vertrekhal en toen was ik weer boven Jan. Ludwine echter niet. T viel ons op dat we nergens meer door een controle hoefden en eenmaal bij de gate(s) was alles te koop, zo ook vloeistoffen die dus mee aan boord mochten zonder ingesealed te worden. Of dit 'n koffie van Starbucks was of 'n XL cola van de Bueger King, alles mocht mee.

- Toch raar dat alles buiten Amerika mega streng lijkt te zijn terwijl je de indruk krijgt dat ze er daar niet veel omgeven wat er t land uit gaat. Ik heb bv ook nergens een bodyscan gezien. Ik voel me er niet onveilig door maar waarom doen "wij" dan zo super safe?
Hetzelfde met t scheiden van afval, wat een heel ander onderwerp is, maar wat heeft t voor wereld-effect als een land als Amerika hun afval niet scheidt en wij hier panisch glas van papier scheiden en plastic van batterijen? -

Okay, back to the airport. In Houston dus geen gedoe met controles en bagage. We hadden twee uur de tijd om gewoon te wachten, helaas zonder draadloos internet maar wel met 'n "Wendy's" bij de gate en wat leuke winkeltjes. Eerst maar 'ns een laatste fastfood maaltijd gescoord met onze laatste Dollars. Lekker!
Daarna nog wat kleine dingen gekocht bij 'n souvenirswinkeltje en de credit card getrokken. Deze hebben we overigens niet veel gebruikt op vakantie en dat vind ik wel prettig: er staan geen schokkende verrassingen op me te wachten aan t einde van de maand.

Rond 15.15 u begonnen t boarden en moesten we wachten totdat onze rij afgeroepen werd. We zaten dit keer met z'n vijven langs elkaar met als enige spelbreker t gangpad.
Ik aan t raam, dan Rob, dan t gangpad, dan Noël, dan Ludwine en als laatste Donja.
Ludwine had ondertussen een Advil ingenomen en voelde zich al wat beter.
Toen we goed en wel in de lucht waren bleek t 'onboard entertainment' systeem niet te werken en helaas kreeg de steward t niet gefixt wat inhield: wel schermpjes, geen uitzending. Ik vond t niet zo erg maar voor de kinderen was t wel even balen. T goede nieuws: de vlucht duurde "maar" 9.40 uur en dat was toch bijna 'n uur minder dan de heenreis.
Na de 1e ronde van frisdrank, thee of koffie heb ik een slaaptablet genomen en heb ik een kleine 2,5 uur geslapen. Ik had gehoopt op een ander resultaat maar helaas, de druk op de blaas won t van de Temazepam, blijkbaar. Daarna nog wat zitten dutten, buurman Rob zat te lezen en onze drie groupmembers in de middenberm vermaakten zich met kaarten, deels op de laptop, deels met echte speelkaarten.

Wat er zoal geserveerd werd tijdens de vlucht is me grotendeels ontgaan, ik had m'n eigen lunchpakket gemaakt en teerde nog op de Houston burger met fries.
Regelmatig ging t lampje aan van de gordels en werd er turbulentie verwacht, dit viel meestal wel mee.
Er was 1 stuk in de route wat inderdaad nogal deed denken aan de Veolia trein tussen Cuijk en Nijmegen maar t was te doen. Of misschien deed de Temazepam op de achtergrond nog wat werk en onderging ik t daarom allemaal wat rustig?

Halverwege de vlucht werd t donker maar t werd vanzelf ook weer licht. Blijft mooi om dat zo hoog boven de wolken mee te maken, zeker zonder turbulentie. We vlogen over Ierland en midden Engeland, er werd nog snel een croissant uitgedeeld en toen was t tijd voor Schiphol. T was helder en de landing ging perfect, niemand misselijk en geen gedoe met in/uitademen. T kan dus wél!

Vliegtuig uit, op weg naar de douane, even naar de wc en toen richting bagageband 20. De vishengel koker van Noël kwam er als 1e op, de rest van onze spullen kwamen als allerlaatste dus hebben we best 'n tijdje staan wachten.
De taxi stond al klaar en om 9.02 u reden we t terrein van Schiphol af, op weg naar Brabant.
Kleine auto's! Geen palmbomen! Nog steeds 1,57 Euro voor een liter brandstof langs de snelweg, alles groen en in bloei! Smalle en vooral volle wegen, zelfs op een zaterdagochtend.

Om 10.30 u waren we thuis en was er koffie met cake!
De uren daarna heb ik me wakker kunnen houden met t opruimen van vanalles, de dieren en verhalen vertellen. Daarna 'n dutje en weer in actie tot etenstijd. Ik had t koud, mijn buik deed vreemd en ik was moe, heel moe. Dus weer naar bed, eventjes maar ... maar dat werden 2,5 uur en de rest van de avond heb ik lekker op de bank tv gekeken: t NOS journaal, Hart van Nederland en Shownieuws. Er is weinig veranderd in twee weken behalve dan dat Amsterdam vol ligt met vuilnis en Jan Smit zijn havenbewijs heeft gehaald.
Goh, zijn we daar voor terug gekomen? Voor t weer in ieder geval niet, t scheelt verd*mme meer dan 17 graden met ginds ... morgen maar op de zonnebank anders is t Florida-bruin snel gone with the wind.

Tot zover dit vakantieblog, ik heb geen foto's gemaakt tijdens de terugreis dus ga niet zoeken waar ze te vinden zijn: nergens! Ik heb nog 3 volle dagen om bij te komen en dan zit de vakantie er echt op.
Iedereen nogmaals bedankt voor t lezen en reageren, we hebben een ontzettende leuke, warme en mooie vakantie gehad!!

7 opmerkingen:

  1. Jij ook heel erg bedankt voor alle leuke verhalen!

    Groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het weer wordt al beter dus wie weet hou je je kleurtje nog ff ;-)
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zit erop, helaas ..dat dan weer wel.
    Ik herken die eerste dag thuis.... echt zo van ...ZUCHT.

    Mag ik jullie bedanken voor het leuke blog!!!
    Tot de volgende vakantie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat was het dan. en nu 's morgens? een zwart gat? een ander leuk blog gaan zoeken? nee, dat maar ff niet. er is er vast niet 1 zo leuk als deze.
    alle gekheid op een stokje, ik vond het keileuk om vanuit een koud, grijs en nat brabant een kijkje te krijgen in jullie vakantie. maar ik vind het ook heel leuk, als we weer lekker samen kunnen werken, al duurt dat nog anderhalve week....
    bedankt voor je superleuke blog!

    groetjes, kim

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welkom thuis.

    En ook erg bedankt voor de leuke verhalen.

    Nu wij nog over 2 weken ben benieuwd.

    Geniet nog van de laatste dagen en wie weet tot een volgend blog

    gr Lea en Sascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tussen de bedrijven door heb ik veel van jullie avonturen kunnen volgen. Jammer dat het er al weer op zit. Sterkte met de aanpassing deze week, je slaat je er vast wel doorheen.....{;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was heel leuk om jullie blog te lezen. Jammer dat jullie alweer thuis zijn, maar zo gaat dat met leuke vakanties.

    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen